Český Jiřetín-Fláje-Domaslavické údolí- Hrob (Křížanov)

14. listopadu 2012 v 20:42 | Jan Kukla |  Výlety ven

Na úvod bych rád řekl, že výlet navzdory hlášenému dešti a zimě, proběhl za nejlepšího možného počasí. Už po tolikáté, že je mi až trapné to znova opakovat, ale modlitba spravedlivého mnoho zmůže a tak jsme strávili příjemných několik hodin na vrcholcích Krušných hor.

Obr č. 1: Mapa trasy z Českého jiřetína do Křižanova

Naší horskou cestu jsme započali na shromažďovacím bodě v sobotu v 7:00 na Hlavním nádraží v Teplicích. V hale jsme se setkali celkem 4. Tomáš Polánský jako organizátor, Tonda Haspl jako zástupce organizátora, kdyby se něco pokazilo, já (Jan Kukla) jako ten kvůli komu byl výlet pečlivě naplánován a připraven a k mému milému překvapení se tu objevil i Ondra. Kdo neznáte Ondru, je to brácha Tondy. Koupili jsme si hromadnou jízdenku pro 4 lidi do Litvínova, a v 7:11 se vydali osobním vlakem na cestu. Cesta probíhala spíše v komornější náladě (v 7 ráno, co byste chtěli). V Litvínově se přesedalo hned na mikrobus, který nás dovezl až do Českého Jiřetína.

Obr. č.2: Cesta vlakem. Obr. č. 3: Tomáš, Ondra a Tonda na vrstevnici.

V Českém Jiřetíně jsme si našli trasu po zelené značce a vyrazili jsme z parkoviště. Na začátku nás čekal prudší výstup, jelikož jsme se potřebovali dostat na vrstevnici, podél které jsme pak pokračovali dále. Zelená vedla přes Flájský plavební kanál, ve kterém byla místama i voda. Časem jsme objevili v potoku (Flájském kanálu), který tekl podél cesty malé rybičky. Dle někoho z přítomných se jednalo o pstruhy. Pokračovali jsme krásnou krajinou s teplotou vzduchu okolo 6-8 °C. A téměř bez větru, až jsme dorazili k Flájské přehradě. Zde to už bylo s větrem poněkud horší.

Obr. č. 3 a 4: Cesta podél Flájského plavebního kanálu.

Kdo by neznal Fláje, tak se jedná o přehradu, postavenou v roce 1963, která zásobuje Teplice a blízké okolí kvalitní pitnou vodou. Stavbě musela ustoupit vesnice Fláje, která nyní leží na dně přehrady. O jejím výskytu svědčí snad už jen památný kříž, na který jsme narazili v lese podél červené trasy. Ano uhodli jste, u Flájí se měnila zelená na červenou.

Obr. č. 5 a 6: Pohled na Fláje z prostřed přehrady a Fláje na okraji, není moc vody viďte.

Dorazili jsme až k bývalému kostelu, jehož základy jsou u přehrady dodnes. Odtud jsme se rozhodli nepokračovat po červené a vydat se naznačenými cestami v mapě. Po čase jsme se měli napojit zpět na červenou a dorazit k Hájovně. Cesta byla poklidná, snad jen Toník si stěžoval na zimu, která ho obklopovala ze všech stran. Nakonec jsme se napojili na štěrkovou cestu, která byla opět značená červenou barvou. Na rozcestí jsme putovali dále až jsme nakonec opět narazili na zelenou. po té jsme šli pěkně až na začátek Domaslavického údolí. Za zmínku stojí i to že telefonní signál (aspoň pro vodafone) byl naprosto nedostupný.

Obr. č. 7 a 8: Kříž, který slouží jako pomník zatopené obce Fláje, která je na dně přehrady. Dva pěkné kousky co jsem
našel po cestě v Domaslavickém údolí.

Při sestupu do údolí, jsme si museli dávat velký pozor. Cesta byla kluzká a plná napadaných listů. Museli jsme opravdu přibrzdit krok. Po cestě se mi podařilo ještě najít 2 opravdu velké houby. Což jsem si myslel, že po tom sněhu a mrazu co tu byl, už to bude nemožné.

Po pěti hodinách jsme nakonec dorazili do Křižanova (Hrob) a odtud čekali na autobus do Teplic. Cesta byla parádní. Pokud chcete vidět více fotek, navštivte Facebookový profil KOSu. Jsou zde akce, které se budou pořádat a fotky ze všech akcí, které již proběhli.
Mějte se hezky
Honza K.

Více fotek a informací naleznete na FB stránkách KOSu.

Náklady:
82 kč - skupinová jízdenka pro 4 osoby ČD
32 kč - jízdenka do Českého Jiřetína, mikrobus
30 kč - jízdenka do teplic, DP Teplice, 1.+2. pásmo, cesta přes Osek
Dohromady 80 kč /osoba, to není zlé že?

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama
Termíny výletů, nové články a podobně pište na: "blog.kosu (zavinac) gmail.com"